Tot ons grote verdriet is op 6 maart 2020 onze collega Renée Bakkerus overleden aan de gevolgen van kanker. Renée werd 62 jaar.

Renée startte haar loopbaan bij de UvA op 1 februari 2000 als managementassistent bij wat toen het Expertisecentrum Middelen heette. Daarna vervulde zij diverse functies. Een belangrijk moment voor Renée was haar benoeming per 1 oktober 2007 tot hoofd van het Bedrijfsbureau van de Bestuursstaf.

In die hoedanigheid heeft ze leiding gegeven aan secretaresses van de Bestuursstaf, de ambtelijk secretarissen van de GOR, COR en CSR en de medewerkers van het Bureau van de Rector. Ze kreeg ook de zorg voor de medewerkers van onderdelen als Stichting Spui25 en de Amsterdamse Academische Club. Verder was ze de spin in het web van alles wat er rond financiën, ICT, personeel, milieuzaken en gebouwbeheer in de Bestuursstaf moest gebeuren.  Zij vertegenwoordigde de Bestuursstaf in het centrale bedrijfsvoeringsoverleg van de universiteit en onderhield daarin goede banden met andere onderdelen van de UvA. Renée zocht daarbij altijd de verbinding .

In alle, bijna twintig, jaren dat Renée bij de UvA werkte, heeft zij een onmisbare rol vervuld. Zo ontfermde zij zich over groepen als de universiteitshoogleraren en de Amsterdam Young Academy. Ook was ze een warme belangenbehartiger voor studentenorganisaties als het Sweelinck Orkest. En ze had een uitstekende neus voor de inzet van talent, die ze vaak heeft gebruikt om collega’s in passende (nieuwe) posities te brengen. Haar oprechte zorg voor mensen, haar heldere oog voor het belang van onderling harmonieuze relaties en haar vermogen om altijd weer een optie te zien om iets tot een goed einde te brengen, blijven ons bij.

Wat zullen wij haar grote betrokkenheid, warme persoonlijkheid en klaterende lach zeer missen.

Wij wensen haar vrouw Sandy en haar naasten veel sterkte bij het dragen van dit verlies.