Waarom zijn we bang voor verandering? Heeft God geen leven meer? Wie moeten er boeten voor de economische schuld? Deze en andere grote vragen staan centraal in de reeks publieksworkshops ‘Freek de leek’ die in september van start gaat.
Freek de Jonge

In zes workshops neemt Honorary Fellow  Freek de Jonge de deelnemers mee naar verschillende faculteiten en afdelingen van de UvA om een brug te slaan tussen de geesteswetenschappen en andere disciplines, waaronder economie, geneeskunde en pedagogiek. Hij doet dat met bijzondere gastsprekers, zoals de Vlaamse schrijver David van Reybrouck, UvA-econoom  Sweder van Wijnbergen, AMC-bestuursvoorzitter Marcel Levi en publicist Pieter Hilhorst, en met naast zich UvA-geesteswetenschappers als Pieter Pekelharing en Beate Roessler. Tijdens de workshops geven deskundige ‘sidekicks’ – onder anderen onderwijsvernieuwer Ilja Klink en oud-politicus Gerdi Verbeet – bespiegelingen op de bijdragen van de sprekers.

De reeks is ondergebracht in het programma van de Illustere School van de Faculteit der Geesteswetenschappen.

Data en deelname

De workshops vinden plaats op vrijdag 18 september, 2, 16 en 30 oktober, 20 november en 4 december. Tijd: van 14.00 tot 16.30 uur. Deelnamekosten: € 190 / € 150 (voor AUV-leden en UvA-medewerkers).